Modell leszek! - a modellek étrendje - koplalás helyett.
2019. november 27. írta: FannyStyleandDesinger

Modell leszek! - a modellek étrendje - koplalás helyett.

New York-diéta

Akár beismerjük, akár nem, mindent megadnánk azért, hogy tudjuk mit esznek azok a lányok, akik a leghíresebb kifutókon jelennek meg. - Ma az egészséges életmód mellett kampányolok! - A mai bejegyzésben, olyan étrend tippeket és étrendet, illetve diétát hoztam nektek, amelyeket a modellek is követnek.

freestocks-org-iqisymfr0rm-unsplash.jpg

Rengeteg szélsőséges diétáról lehet hallani és olvasni manapság, és még mindig túl sokan gondolják azt, hogy a modellek éheznek. Na ez tuti nem igaz! A modellek nem éheznek, hanem szimplán az egészséges életmód mellé álltak. - Persze, nem mondom azt, hogy mindenki a diétát szigorúan tarja, hiszen mindenki bűnbe eshet, de szerintem minden modell próbálja tartani magát, és egy kis odafigyeléssel a hétköznapokban, néha megtehetik a kis csokit és zsírosabb ételeket.

A nagyobb modellügynökségeknél kiemelten fontos kampányolni az egészséges életmód mellett, hiszen a modellek fejlődésében lévő szervezetének szüksége van egy életerős alapra. Arról nem is beszélve, hogy ha tényleg semmit nem ennének, képtelenek lennének teljesíteni a hosszú, órákon át tartó, sokszor fárasztó munkájukat.

jordan-whitfield-fastdxkctu0-unsplash.jpg

Lássuk, mik azok, amire odafigyelnek a modellek! -

Van, aki a levegőtől is hízik, és olyan is, aki egy dekát sem képes felszedni, akármennyit eszik, így mindenkinek önmagával kell letisztáznia, mivel és hogyan akar javítani az életminőségén. Az első és legfontosabb szabály: minden fejben dől el! - Csak pozitívan!

Ideje elfelejteni a koplalást. Étkezz naponta 4-szer vagy 6-szor, KIS ADAGOKBAN! Így búcsút mondhatsz a falásrohamoknak, ráadásul nem raktározódik el annyi zsír a szervezetben, mintha órákon után üres gyomorral felfalnád a hűtőt.

Soha ne hagyd ki a reggelit! Nem véletlenül mondják, hogy a nap legfontosabb étkezése. Ne sajnáld rá az időd, mert feltölt energiával, és sokáig jól lakott leszel, ezenkívül pedig jobban tudsz majd koncentrálni is. Kezd a napot energiabombaként. - például: gyümölcsös zabkásával és turmixal, amit már előző este összedobsz.

Az utolsó étkezés este 6/7 között történjen, így rémálmaid és karikás szemeid sem lesznek többé, ez miatt.

Alaposan rágj meg mindent! Hamarabb lesz teltségérzeted, plusz elkerülheted a puffadtságot és a gyomorégés kellemetlen érzését is.

clem-onojeghuo-wcdlswahygc-unsplash.jpg

Mindig figyelj oda a folyadékbevitelre. Napi 3-4 literrel sokkal fiatalabb lesz a bőröd, és még a fejed sem fog fájni. - Ezeken kívül pedig a folyadék eltelíti a gyomrodat és elveszi az éhségérzetet is.

Mindig írj egy bevásárlólistát, hogy ne csábulj el olyan dolgokra, amire nincs is szükséged. - Vásárláskor érdemes átfutni az összetevők listáját, mivel olyan ételek is tele vannak cukorral, mesterséges színezőkkel és ízfokozóval, amikről te nem is gondolnád azt.

pineapple-supply-co-ktbngsjzaes-unsplash.jpg

Ha úgy van vezess: ételnaplót. Rengeteg app létezik már erre: MyNetDiary. - de az is segíthet, ha egy füzetben jegyzetelsz magadnak. Remek lehetőség a változatos étrend kialakítására és nem utolsó sorban így könnyebb elérni a kitűzött célokat is.

Persze az sem mindegy mit eszel és iszol -

A napi 3/4 liter folyadék szénsavmentes ásványvízből és esetleg zöld teából legyen. Utóbbi méregtelenít és az anyagcserét is serkenti. - ezt pedig a cukrozott italokról nem lehet elmondani.

Cukor helyett használj steviát vagy xilitet. Minden orvos egyetért abban, hogy a fehér cukor méreg az emberi szervezet számára. Ezek az édesítőszerek növényi alapúak, nem hizlalnak és nem okoznak fogszuvasodást sem. Egy stevia tabletta pl. 3 mokkáskanál cukornak felel meg. Szóval ne aggódj, nem kell lemondanod az édességről.

siora-photography-cixohzdpnio-unsplash.jpg

Fehér helyett használj teljes kiőrlésű vagy gluténmentes lisztet! Nem is gondolnád, mennyi betegség kialakulásáért felelős a liszt, sőt képzeld, a világon minden harmadik ember gluténérzékeny! Válogass ezek közül: teljes kiőrlésű, Graham, tönkölybúza, zab, vagy durumliszt! Szerencsére egyre több pékség polcán találsz gluténmentes finomságokat is, de otthon is bátran lehet kísérletezni! Ezen lisztek alapja lehet hajdina, barna rizs, köles, chia, quinoa, köles, teff, szója, amaránt, tápióka, vagy mandula.

 Fogyassz minél több nyers zöldséget és gyümölcsöt! Az eredmény nem fog elmaradni: a rengeteg antioxidánstól, vitamintól sokkal jobb lesz a közérzeted, és tele leszel energiával! 

Előre elkészített szószok és lekvárok helyett érdemes otthon kikutyulni magadnak a dolgokat, már csak a fent említett adalékanyagok miatt is! Ha nincsen ilyenekre türelmed, akkor nézz szét a nagyobb bioboltokban! Mennyei, egészséges finomságokat árulnak már szerencsére!

Építsd be a halat az étrendedbe! Alacsony kalóriatartalmú, könnyen emészthető és telis-tele van omega-3 zsírsavakkal, vitaminokkal és rosttal. Ha húsimádó vagy, a legalacsonyabb zsírtartalmúakat válaszd, ilyen a pulyka és csirkemell.

Kerüld a zsíros ételeket! Inkább grillezz, vagy párolj. Ha imádsz sütni, próbáld ki a kókuszzsírt, amivel egy életre el lehet felejteni a kajakómát! Nincs benne rossz koleszterin, nincsen szaga, viszont immunerősítő és könnyen emészthető.

A helyes táplálkozás mellé –napi minimum fél óra mozgás elengedhetetlen.. Főleg ha egész nap egy asztal előtt ülsz! Lehet ez kardio, futás, jóga, vagy akármi, ami megtetszik, hidd el a tested és szervezeted meg fogja hálálni azt a 30 percet! Ráadásul már költened sem kell rá, mert a YouTube-on rengeteg videót megtalálsz, illetve nagyszerű appok is léteznek már.

Most pedig nézzünk pár napi étrendet. -

 

HÉTFŐ

Reggeli: Zabkása.

Ebéd: Almaleves, grillezett sajt salátával.

Vacsora: Spenótfőzelék tojással.

Napközben: Mandulás gyümölcssaláta / mangó / banán / sütőtök és dió.

KEDD

Reggeli: Meggyes zabkása kókusztejjel.

Ebéd: Fokhagymakrémleves / almás hal, rukkolával.

Vacsora: Avokádóban sült tojás.

Napközben: Párolt sárgarépa / padlizsán / brokkoli mix / Szűztea fehérje turmix / aszalt sárgabarack dióval.

 

SZERDA

Reggeli: Banán turmix.

Ebéd: Natúr csirkemell jégsalátával.

Vacsora: Padlizsánkrémes paleo pogácsa mozzarellával és paradicsommal.

Napközben: Halfilé répasalátával / Mákos paleo muffin / Fahéjas párolt alma / Natúr joghurt.

CSÜTÖRTÖK

Reggeli: Ananászos eper turmix, chia maggal.

Ebéd: Zöldségleves / Rakott brokkoli tojással.

Vacsora: Natúr csirkemell friss salátaágyon és zöldségköret.

Napközben:Tonhalsaláta / Sült répa curry mártással.

PÉNTEK

Reggeli:Párolt zöldségek / banánturmix.

Ebéd: Zöldborsóleves / Szezámmagos csirke párolt cukkinivel.

Vacsora: Cézársaláta.

Napközben:Aszalt vörös áfonya / pörkölt kesudió és mandarin.

SZOMBAT

Reggeli: Sült alma, mazsolával és dióval.

Ebéd: Sült lazac, lencsével és párolt répával.

Vacsora: Zellerfőzelék, sajtreszelékkel.

Napközben: Szőlő camemberttel / Házi tönkölybúza kenyér, medvehagymás krémmel, sült hagymával és juhtúróval.

VASÁRNAP

Reggeli: Fetasajtos magvas szendvics.

Ebéd: Paradicsomos ricottás rakott tészta / Füstölt lazac.

Vacsora: Fetás saláta paradicsomos pirított kenyérkockákkal.

Napközben: Spenótos, gyömbéres, banános alma juice.

Ha esetleg úgy érzed, hogy te ezt így hirtelen nem tudod elkezdeni, akkor sem kell elszomorodni, hiszen a diétát és az egészséges életet szépen fokozatosan is eltudod kezdeni, ha mindennap egy kicsit hozzáadsz, és hidd el! észre sem fogod venni egy idő után, hogy bizonyos dolgokról már rég lemondtál.

louis-hansel--9cjvlbughy-unsplash.jpg

..most pedig lássuk, a sztárok körében is ismerős és híres New York-diétát, amivel 2 hét alatt akár 6 kilót is leadhatunk. - Képzeljétek, a sztár: Heidi Klum már életmódként tekint erre a diétára.

A név eredete és kifejlesztése, egy amerikai fitneszguru és egy életmód-tanácsadó nevéhez fűződik. Davis Kirsch 2004-ben indította útjára módszerét, ami hatalmas sikert aratott a sztárvilágban, és a nemzetközi sikert is hamar meghozta a feltaláló számára.

A diéta lényege.., hogy folyamatos mozgásban tartja az anyagcserét, és a megszabott étkezési időpontokban köszönhetően a fogyás mellett, kiegyensúlyozottá válik a szervezet működése.

6fd75eba38d41d83bb3c36b4b8734583.jpg

A New York-diéta felépítése  

A módszer egy speciális, 3 fázisú étrendből áll, amit nyolc hétig kell tartani. A szakaszok közül az első bizonyos kegyetlenségnek tűnik, mert ez jár a legtöbb lemondással, de a tiltólistás élelmiszereket a diéta későbbi stádiumában folyamatosan vissza lehet építeni. - a diéta a szénhidrátokban szegény, fehérjékben gazdag étkezésre épül, és leginkább a zsírok bontását és az izmok építését célozza meg. Nem szabad elfelejteni, a testmozgás fontosságáról sem, hiszen ez segíti az alakod további formálását.

Az első szakasz.

Ebben a két hétben drasztikusan kell csökkenteni a szénhidrátbevitelt, és az úgynevezett A-F listás élelmiszereket, teljes mértékben ki kell iktatni a táplálkozásból.

A - alkohol.

B - kenyér

C - keményítőben gazdag szénhidrátok. / C - kávé. (Nem vagyok amúgy hülye, de a betűk az angol ABC-re vonatkoznak, de gondoltam egyszerűbb, ha magyarosítunk egyből.)

D - tejtermékek.

E - édességek, édes ételek.

F - gyümölcsök és zsírfélék.

Az étrendben szerepelhetnek zöldségek, halak, sovány fehér húsok, tojássárga, gombafélék, mogyorófélék, zellerszár, karfiol, spárga, zöldfűszerek.

Vízen, illetve gyógyteán kívül, a diéta szerint mást nem szabadna inni. - Ha erős vagy, és kibírod ezt a fázist, akkor a továbbiakban nem fog nehézséget okozni a diéta betartása.

Például -

reggeli: fehérjeshake.

ebéd: zöldségleves, szezámmagos csirkemellsaláta.

vacsora: grillezett lazac, paradicsomos zöldségsaláta.

A második szakasz.

Itt már megengedett a némi szénhidrát- és zsírfogyasztás, de persze nem szabad megfeledkezni a mértéktartásról, mert ebben a két hétben stabilizálni kell a fogyást, amit az előzőekben sikerült elérned. Koncentrálj továbbra is az alacsony kalóriabevitelre. Helyet kaphatnak az étrendben a hüvelyesek, az édesburgonya, az alma és az összes bogyós gyümölcs.

Például -

reggeli: mandulás, diós shake.

ebéd: roston csirkemell, párolt zöldség.

vacsora: grillezett halfilé, gazdag salátaágyon.

A harmadik szakasz.

A diéta időtartama nyolc hét, a harmadik szakasz így négy hétből áll, célja pedig a fogyókúra eredményének hosszú távú megtartása. Ennek ellenére, ha úgy érzed, hogy működik a módszer, és jót tett a szervezetednek, akkor érdemes életmódváltásként tekintened erre a szakaszra. Újra fogyaszthatóvá válnak az első fázis tiltott élelmiszerei, a mennyiség már csakis rajtad múlik.

Például -

reggeli: mogyoró, fehérje shake.

ebéd: pulykamell, párolt gombával és céklával.

vacsora: spenótos tonhalsaláta.

Ezek után pedig az egész étrendet kialakítása magadra, és a fantáziádra van bízva. - én kívánom, hogy sikerüljön!

Értesülj elsőként az újdonságokról Facebookon: @hellofanni.blog

Megtalálsz az Instagramon: @rohonczifanni

és tudsz követni a Twitteren is: @rhnczi_fanni

Személyes üzenet: ( hellofanniblog@gmail.com )

 

 Várom a témához kapcsolódó kommenteket, kulturált formában! A sértő, személyeskedő, trollkodó, magát hirdető, spamnek minősülő és politikai tartalmú kommenteket nem engedélyezem! Írójukat a vétség súlyosságától függően kizárom az oldalamról! Senkivel nem kell egyetérteni, de a véleményt elfogadható formában kell közölni. Köszönöm!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hellofanni.blog.hu/api/trackback/id/tr7315316746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.